Isnin, 27 Februari 2012

Aku tidak punya apa-apa

Aku ini hanyalah manusia biasa
Yang tidak punya apa-apa
Tiada kelebihan yang perlu dibanggakan
Tiada kekurangan yang perlu ditangiskan

Aku merasa amat bahagia
Dengan apa yang aku punya
Walaupun kadangkala
Aku mencemburui
Dengan apa yang orang lain miliki

Kerna apa?
Kerna,aku tidaklah secantik mereka
Kerna,aku tidaklah sepandai mereka
Kerna,aku tidaklah sekaya mereka
Kerna,aku tidak layak,
Memasuki sekolah pandai seperti mereka

Mungkin kerna itu
Aku dipandang rendah oleh mereka
Mungkin kerna itu
Keluargaku juga tidak dilayan seperti yang lain

Puas aku menangis
Mengenangkan nasib itu
Puas aku menangis
Meratapi semua ini

Akhirnya, aku tenang
Aku mula terfikir
Bahawa, Rasulullah juga pernah mengalaminya
Namun, beliau tidak pernah merungut
Beliau tidak pernah menyalahkan takdir

Malah, beliau hadapi dengan tenang
Tetapi aku?
Aku menganggap masalah ini terlalu besar
Sehingga tiada jalan penyelesaian

Namun sekarang, ianya tidak lagi
Aku mahu menjadi sekuat Rasul ku
Jadi, aku harus berusaha
Berusaha mencapai keputusan yang cemerlang
Agar keluargaku tidak dipandang rendah lagi

p/s : buruk sangat ke orang pakai tudung labuh ni?sehinggakan sedara sendiri tak nak mgaku sedara. Allahhuakbar :(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan